Módszerem

Módszerem 

Mire egy diák eljut oda, hogy matematika korrepetálásra járjon, már komoly kudarcok érték az iskolában. Ez időnként már évek ótamatek konyvek tartó rettegést a matematika óráktól, gyomorgörcsöt, sikertelenség sorozatot jelent. Ez a tapasztalat mély nyomokat hagy a gyermekek lelkében, önbizalmuk és önbecsülésük meginog. A szüleikkel való kapcsolatuk is konfliktusossá válik, ami még jobban megterheli a lelküket.

Ezért nagy szeretettel és empátiával közelítek a hozzám járó diákokhoz, hiszen tudom, hogy a matematika magyarázatok mellett legalább ekkora szükségük van türelemre, megértésre és elfogadásra is. Van, akivel már az első órán sikerül bizalmi kapcsolatba kerülnöm, van, akivel néhány óra után. A legfontosabb, hogy bátran megosszák velem, hogy mit nem értenek. Ha feladatmegoldások során azt tapasztalom, hogy bármiben kicsit is tétováznak, bizonytalanok, azonnal részletesen elmagyarázom azt a “részletkérdést”, és csak ezután megyünk tovább. Fontos, hogy semmilyen homályos folt ne maradjon a fejekben. Úgy érzem, elmondhatom, hogy tőlem nem ment még úgy el gyerek, hogy ne kapott volna választ a kérdéseire.
SOHA nem szidom össze és nem szégyenítem meg a tanítványaimat.

Nagyon odafigyelek, hogy már a legkisebb okos gondolatukért nagyon megdicsérjem őket, biztatva, hogy lám, milyen ügyesen dolgoznak. A legfontosabb, hogy elhiggyék magukról, hogy a matematikát ők is meg tudják érteni és tanulni, hiszen, ha ezt felismerik, az már fél siker a tanulásban. Amikor már több órája dolgozunk együtt, felhívom a figyelmüket a fejlődésükre, ami még jobban megerősíti az önbecsülésüket. Szinte törvényszerű, hogy ezek után az iskolai teljesítményük is javul, és érdekes módon nem csak a matematika órákon, hanem az életük más területén is.

 

Tetszett az oldal? Like-old, és oszd meg a Facebookon!